DESPRÉS DEL CONCERT DE TOTS SANTS 2014 - Quim Pardàs

 


El bon amic i excantaire Quim Pardàs ha tingut l'amabilitat de fer aquest escrit perquè el poguéssim penjar al bloc:




Amics del  COR MARAGALL:



Com  cada any per Fires és per a mi obligatori assistir al concert de Tots Sants del COR MARAGALL. Em demanen  fer-hi algun  comentari i amb molt de gust ho faig.



El concert coincidia  amb la celebració  dels 35 anys del cor: PER MOLTS ANYS!  Jo també puc dir-me a mi mateix: PER MOLTS ANYS!, per la part que em toca,  doncs jo hi era l’any 1979 en el començament d’aquella aventura, que de la mà de la Mª Àngels Alabert ha arribat a tant bon port. D’aquells primers pioners que jo recordi ja només  resten a dalt del vaixell en Narcís Fuster i en Xavier Merino. Dels meus temps encara queden una colla de cantaires dels quals conservo una bona memòria i amistat.



Per commemorar solemnement aquest aniversari, ara ja amb la direcció de la SARA PUJOLRÀS, penso que heu sigut molt valents en enfrontar-vos a una obra de les característiques del “Festino” de Banchieri. Només el sol fet de triar-la ja té un mèrit afegit i el resultat no podia ser més reeixit, Ens vau fer gaudir de valent. Els aplaudiments del públic que omplia la sala gran de l’auditori i l’expressió de les vostres cares denotava que també us ho vareu passar molt bé cantant aquesta obra tan especial que ja te més de  400 anys. No sabem el treball que ha suposat interpretar i cantar aquesta obra ni les hores passades ens els assajos. Segurament que moltes, però el resultat demostra que ha valgut  la pena.



Al meu entendre la interpretació va tenir un nivell excel·lent i la posada en escena va ser una sorpresa agradable per a tothom: La presentació d’en Lluís Gil, les magnífiques pintures de l’Isaac, el narrador, la vestimenta i l’actuació de tots, el “mossèn” Robert, el conjunt instrumental de músics tan ben afinat... En fi, tot. Ara, a més de cantaires ja sou artistes. Tot el concert va sortir rodó



D’aquesta obra jo encara havia aconseguit cantar el “contraponto bestiale” i conec la seva dificultat. Imagino, doncs, el que ha us ha costat arribar a cantar els 20 números de la partitura sencera.



Un crític podria dir moltes coses i potser hi afegiria algun però; jo no sabria pas trobar-lo. Només vaig trobar a faltar a l’escenari  en Xavier Merino.



La  Sara ha arribat a un punt d’exigència que està donant uns fruits tant brillants com els que hi havia a les taules parades de l’escenari. Heu posat el llistó molt alt i ara us costarà superar-lo. Però si heu arribat fins aquí, sou capaços d’això i molt més.



Per molts anys, felicitats  i fins sempre!



Quim Pardàs - 3 de novembre de 2014

Foto Ramon Bosch

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

CONCERT DE TOTS SANTS 2023

DESPRÉS DEL CONCERT DE TOTS SANTS 2023

QUARANTA ANYS DEL COR MARAGALL - Sara Pujolràs i Naspreda