EL FESTINO: EFECTES COL·LATERALS - Joan Gaya

  

Hi ha situacions d’intensitat emocional que provoquen necessitats comunicatives extraordinàries: per exemple, hi ha extenses referències sobre el que expressen els condemnats a mort o els enamorats.

Sense anar tan lluny, qui no s’ha trobat en aquesta necessitat tot passejant per un camp solitari, o bé en trobar-se un desconegut a l’ascensor o bé abans d’un examen?

El concert del Festino va produir un efecte similar que, de moment, acaba amb aquesta seqüència d’escrits, tots frescos menys un, que va ser desempolsat per un impuls estrany. Qui ens havia de dir que de l’entrevista de la Sara a TVGi en sortiria aquesta tirallonga?

 

1.- Les suspicàcies d’en Robert a l’hora de sopar

El dia 31/10/2014 21:11, "robert" va escriure:

Hola a tots i tontes.
Com veureu en el vídeo de TVGI, la nostra senyora directora ha dit (omplint-se la boca) que no som professionals … “ni de lluny”, i jo (que tinc molta més vista que veu  ;-)  ) he intuït un lleu somriure sorneguer i provocador (potser és que tinc la mirada bruta, però …). Crec que és una tàctica seva, tipus Pep Guardiola, per provocar-nos.
Per tant proposaria agafar el guant que ens llença i fer-ho espectacularment bé demà, que anem tant a temps que no sigui capaç de seguir-nos el ritme, que la mirem tant que es quedi vermella veient que som professionals  … “de prop”.   ;-)
Bona nit I que aquesta nit tothom es tapi bé el culet, no sigui que algú agafi un refredat per demà.
Robert

2.- La Sara respon amb una homilia i unes puntualitzacions

De: En nombre de Josep M. i Sara
Enviado el: divendres, 31 d'octubre de 2014 22:38
Para: robert
CC: tot el cor
Asunto: Re: Assaig per Tvgi

Bona nit,

Només vull dir-vos que us estic molt agraïda per tot l'esforç que heu i hem fet per preparar el concert de demà. Tan sols el fet d'haver muntat tots els números (o quasi tots) té molt mèrit i és un èxit. Demà, vagi com vagi, ens ho hem de passar bé -és clar que si a més entrem en el moment que toca, afinem, mantenim els tempos, i a sobre fem "teiatru", a més de passar-ho millor, farem que el públic també gaudeixi.

Sigui com sigui, gràcies a totes i tots i fins demà al matí!

Bona nit...

Sara

Pd. Robert, jo no practico la sornegueria, com a molt la ironia, però generalment peco per excés de sinceritat... ;-) Que el nostre cor no sigui professional només implica que l'esforç que hem de fer per arribar a les fites que ens  marquem és més gran que si fóssim cantants professionals. Per tant, el mèrit és més gran. Vigila't l'ull de poll... xatín... :-DD

3.- En Joan es desperta a les 6:30, se sent comunicatiu i escriu


Maragalliana

Salto del llit i em trobo amb les epístoles d’en Robert i de la Sara. Tan oportunes, que m’estimulen.

Les observacions d’en Robert (a tots i a tontes: vigila els lapsus, Robert; ai, ai ai!) subratllen el punt de provocació col·lectiva de l’entrevista de TVGi.

La de la Sara, em mou a treure del calaix una percepció que vaig tenir fa 17 anys quan es va casar amb en Josep Maria. Hauria pogut estar el meu regal de casament però no em va semblar prou oportú. Al cap dels anys, la vida m’ha confirmat el que vaig composar en aquell moment en forma de retrat versificat, i em permeto interpretar que tots els maragalls ens hi podem sentir identificats.

Valgui per tot el que ens dónes Sara!


                                               Sara

Tensió interior a la recerca
d’una perfecció impossible.
Sorpresa permanent a l’arc dels ulls,
faccions esmolades i pàl·lides,
que en WaltDisney assimila
als personatges forts.

Però vius en la música, que tens
a les mans de seda i a la veu d’argent,
i seràs una excel·lent i pacient
senyoreta.

Aquest xicot que t’has triat
no sap la sort que ha fet.


Avui puc dir que la sort la compartim tots. Segur que el Festino sortirà de conya!

Per cert, Robert, aquesta nit m’he tapat el culet i estic força més bé del constipat.

Joan

4.- En Xavier Merino demana munició per al blog

En Xavier és una persona molt responsable: cuida el que té a les mans i sap insistir sense fer-se pesat per obtenir les col·laboracions que li semblen necessàries.

Jo ja fa dies que veia que demanava munició i no sabia què escriure. I vet aquí que se n’ha sortit!. La tirallonga queda oberta per qui vulgui afegir-hi algun vagó.


Joan Gaya - 2 de novembre de 2014

Fotografia de Montserrat i Pepus Daunis

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

CONCERT DE TOTS SANTS 2023

DESPRÉS DEL CONCERT DE TOTS SANTS 2023

QUARANTA ANYS DEL COR MARAGALL - Sara Pujolràs i Naspreda