EL CANT A LA LITÚRGIA – Entrevista al germà Andreu Martínez, monjo de Montserrat – Mireia Rourera
El monjo de Montserrat Andreu Martínez és un apassionat de la música. Foto JUANMA RAMOS “Gairebé no hi ha res que uneixi més una assemblea que el fet de cantar” Coincidint amb els 50 anys de les Trobades d’Animadors de Cant per a la Litúrgia, el monestir de Montserrat ha tornat a editar l’ Himnari dels fidels (Publicacions de l’Abadia de Montserrat), amb himnes per als diversos temps de l’any litúrgic i per a diverses festes litúrgiques. És un himnari molt pràctic: primer hi ha una pàgina amb l’himne, la melodia i tota la lletra, a la pàgina següent hi ha l’acompanyament de l’orgue, després hi ha les partitures per fer les quatre veus, i després, les partitures per cantar-lo a tres veus. Entre himne i himne s’hi reprodueixen gravats i dibuixos del pare Oriol Diví (1924-2013), famós internacionalment pels seus exlibris, de manera que el llibre és, alhora, una obra d’art. Què és l’‘Himnari dels fidels’? És un recull d’himnes per ser cantats en diferents temps litúrgics de l’any : ...

Comentaris
Publica un comentari a l'entrada