CONCERT DE TOTS SANTS 2025, "TOT CLÀSSICS" - Mariano Ferrer Thomas

 


Va presentar el concert més important de la temporada la Teresa Ribas, adreçant unes paraules de gratitud a l’audiència que gairebé omplia la sala.

Qui va donar un caràcter original d’unitat al concert fou Salvi de Castro, que en aquesta ocasió, més que un narrador fou la personificació de la música que donava unitat i el feia una obra cohesionada. Aquest 1 de novembre ha tingut més rellevància tant la feina del narrador, revestit d’home del segle XVIII, com l’acompanyament al piano de Joan Sadurní; que ambdós han fet de nexe perquè més que una sèrie de peces sonessin quasi com una cantata. Així és com, narrador personificant la música i músic al piano conduïren l’argumentació de la representació. L’habilitat extraordinària de la directora Sara Pujolràs conduí la forma deguda a cada idea musical.

Es féu notar, doncs, que una composició no prové tan de l’antigor o modernitat de les obres, ans pel seu impacte cultural i històric, per la seva rellevància en el temps, per la seva qualitat musical i l’arrelament que segons quines obres han tingut en el públic. Sense descans entre les dues parts que dividien el concert, la primera part interpretàrem música barroca, clàssica i romàntica del XVIII i XIX i la segona part música considerada clàssica del segle XX. La separació d’aquestes dues parts només es diferenciaren fent, els cantaires, petits canvis d’indumentària.




Vàrem desenvolupar aquest programa:

I

Glòria, Antonio Vivaldi

Jesus bleibet meine Freude, Johann Sebastian Bach

Dies irae i Lacrymosa, fragments del Réquiem de Wolfgang Amadeus Mozart

Cantique de Jean Racine, Gabriel Fauré

Introit i Kyrie, del Rèquiem de Gabriel Fauré

StabatMater, Joseph Gabriel Rheinberger

II

Imagine, lletra i música de John Lennon, versió coral: José Luis Blasco

Les fulles seques, sardana d’Enric Morera

One Hand, One Hard, de West Side History de Leonard Bernstein

Tu mai camines sol, de Carousel, musical de Richard Rodgers i Oscar Hammerstein

Que serà, serà, música i text de Jay Livingston i Ray Evans

What a Wonderful Word de George David – Bob Thiele


Acabada la representació la Presidenta Rosa Maria Domingo Roure donà les gràcies al públic assistent; remarcà l’esforç dels cantaires en els assajos, així com les diverses comissions de coreografies, comunicació, festes, protocol..., en fi, de tota la junta. Destacà i donà les gràcies al nostre artista particular Issac d’Aiguaviva pel disseny de l’escenari impactant que contribuí a remarcar la intenció de l’espectacle. També Robert González, encara que gaudint d’una temporada sabàtica com a cantaire, continua proporcionant tot el que necessitem per a la decoració i la publicitat de les nostres activitats: avui el teníem d’espectador. No ens cansem d’agrair a en Xavier Oliver que és qui ens fa l’escalfament de la veu abans de cada assaig.

La presidenta, també va dedicar un record a la nostra companya Montse Félez que ens va deixar fa pocs mesos i una abraçada al seu marit, qui fa aquest reportatge.

La Presidenta reserva per al final les gràcies més merescudes per al motor de tot plegat: la Sara, la directora, que sense ella el Cor Maragall no tindria la qualitat, el vigor ni seria el mateix; acabant amb un: t’estimem Sara!

Ens acomiadem, tot sortint i cantant un bis amb el públic: “Amen” de Jester Hairston.

S’acomplí la intenció inicial atès que el públic va sortir de la representació fent molts bons comentaris de la nostra actuació i reconeixent-la amb molts aplaudiments l’actuació, que a més d’escoltar peces ben interpretades oferírem un contingut musical ben travat.

Mariano Ferrer Thomas – 3 de novembre de 2025



MOTS DE BENVINGUDA AL PÚBLIC - Teresa Ribas Roqueta

Bona tarda a tothom i benvinguts, un any més, al tradicional Concert de Fires del Cor Maragall. Gràcies de voler-nos acompanyar avui.

El concert d’enguany l’hem anomenat “Tot clàssics”.

Una composició es considera un clàssic per diverses raons: pel seu impacte cultural i històric; per la seva rellevància en el temps i per la seva qualitat musical.

Creiem que les obres que us presentem avui compleixen amb escreix aquests requisits. Han resistit el pas del temps, tenen un valor cultural reconegut i ens continuen emocionant malgrat el temps passat des de la seva composició.

Esperem, amb els nostres cants, poder fer-vos arribar un xic de l’emoció i felicitat que les peces ens volen transmetre. Si ho aconseguim serà el premi a la nostra feina.

Moltes gràcies a tots els que ens acompanyeu avui; gaudiu molt de les Fires i Festes de Sant Narcís.

Comencem el concert.




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

EN EL TRASPÀS DE LA MONTSE - Sara Pujolràs i Naspreda

COMIAT DE LA MONTSE FÉLEZ - Fèlix Martí - 31.03.2025

CICLE LES PÀGINES MÉS BELLES DE LA MÚSICA SACRA - Jessica Cortés