CONCERT DEL COR MARAGALL A L'AUDITORI DEL CENTRE CULTURAL LA MERCÈ - 16 .05.21 - Ramon Moncunill

 

 
Concert de Temps de Flors 2021 a l'Auditori del Centre Cultural la Mercè

Quina Il·lusió que ens feia, després de tants mesos de pandèmia, tornar a participar en un concert de cant coral!! Què millor que fer-ho en el concert de cloenda del “Girona: Temps de Flors”, el diumenge 16 de maig!!

Tant les llargues sessions d’assaig, com les circumstàncies del concert, no eren les òptimes; cantàvem amb mascareta i guardant les distàncies entre cantaires recomanades per les autoritats sanitàries. No és la millor disposició ambiental per gaudir d’un bon concert, tant per al públic com per als cantaires. Però és el que tocava i les dificultats les vam suplir amb passió, esforç i bon humor.

Donades també les restriccions d’aforament —només hi podien assistir un màxim de 80 persones—oferírem dos concerts, tots dos amb les entrades ràpidament exhaurides, un a les 17.00 h i l’altre a les 19.30 h.

Podríem dir que el concert tenia dues parts ben diferenciades. La primera més dedicada a música de caire religiós. Vàrem començar amb Emperadriu de la Ciutat joiosa, del Llibre Vermell de Montserrat. Tot seguit l’himne eucarístic del segle XIV Ave verum corpus, en la composició que va fer Camille Saint-Saëns (1835-1921), una delicadíssima peça coral, menys coneguda que la tradicional versió de Mozart, però d’altíssima qualitat musical. Després, una Ave Maria, d’Igor Stravinsky (1882-1971) i tot seguit la Pregària / Esti dal, harmonitzada per Zoltan Kodály (1882-1967), pura poesia musical, per tancar els ulls i gaudir amb la suavitat de les seves notes. Aquest bloc sacre finalitzà amb Moreneta en sou, preciós himne marià —molt propi d’aquest mes de maig, dedicat a la Mare de Déu— partitura harmonitzada per Àngels Alabert, amb lletra de Mossèn Cinto Verdaguer.

L’èpic Odi et amo, corresponent als Catulli Carmina de Carl Orff (1895-1982) va ésser el punt d’inflexió que ens preparava per a la segona part del concert, molt més heterogènia, festiva i profana.

El grillo, de Josquin des Prez (1450-1521) i tot seguit Tourdion, peça anònima francesa del segle XVI, i la divertida cançó Bon menú, de Zöllner (1880-1960) introduïren un aire festiu, amable i picaresc. Després vam cantar la famosa melodia Blue moon que Richard Rodgers va compondre el 1934 i que ha estat balada musical de varies pel·lícules.

Tot seguit el Cor Maragall interpretà El cant de les estacions, de Rémy Gagnei la festiva i alegre LaLaLaCalypso, amb detalls de coreografia inclosos; per acabar vàrem gaudir d’un espiritual afroamericà amb molt de ritme: I’m gonna sing. No podia faltar el gairebé obligat bis per acontentar els aplaudiments del públic. La cançó escollida fora Cinamom i flor d’acàcia, una composició delicada i molt sentida, de l’Àngels Alabert, fundadora del Cor Maragall.

Així cloïa, enguany, un concert molt apropiat per aquest temps de flors, variat, eclèctic i magníficament dirigit per la nostra directora, la Sara Pujolràs.



Ramón Moncunill - 19 de maig de 2021

Fotografia d'un espectador del concert



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

CONCERT DE TOTS SANTS 2023

DESPRÉS DEL CONCERT DE TOTS SANTS 2023

QUARANTA ANYS DEL COR MARAGALL - Sara Pujolràs i Naspreda