EL CONCERT DE MÚSICA SACRA DEL 16 D'ABRIL, ENCARA - Xavier Merino
Ja fa dies que volia tornar al tema del concert de música sacra que, conjuntament amb el Cor de Cambra de Girona i la Capella Polifònica de Girona, vam fer a l’església del Mercadal.
Una
persona amiga que va sentir el concert entre el públic em comentava la
sorpresa que va tenir quan va veure que els tres cors que hi vam
participar vam interpretar unes peces ben diferents l’un de l’altre.
Aquest fet va donar varietat al concert i va impedir que es produís una
certa monotonia.
Així,
el Cor de Cambra de Girona, que té una part dels cantaires fixos i els
altres els busca per a cada actuació, ens va oferir una interpretació
emotiva i molt curosa de tres responsoris de Setmana Santa del mestre
montserratí Narcís Casanoves,
de la segona meitat del segle XVIII. Em va sobtar agradablement la
qualitat de moltes de les veus d’aquest cor, així com la netedat de la
vocalització que permetia seguir perfectament el text.
La Capella Polifònica de Girona interpretà bàsicament música del segle XX, també de Setmana Santa. Si deixem de banda La Calme des nuits, de Camile Saint-Säens, la resta d’obres que va interpretar van ser essencialment modernes, amb tot el que el concepte implica, i en destacaria l’obra Prière, de Corrado Margutti (1974-), composada el 2004. També em va impactar Demon Irrepit Callidus, per la seva força. En canvi l’Al·leluia que va cloure la seva part de programa el vaig trobar trist, poc joiós.
La
part de concert que afecta el nostre Cor Maragall, que va ser la que va
trencar l’esquema dels altres dos cors, ja la vaig tractar en aquell
moment en un post que ja fa dies que heu pogut llegir.
Introduït inicialment per Lluís Gil el 24 de maig de 2011
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada