TORNEM LA VISITA AL COR-ORFEÓ PARROQUIAL DEL VENDRELL - Joaquim Güell i Poch

Els Cor-Orfeó Parroquial del Vendrell i el Cor Maragall a Girona el 7 de maig de 2016

El mes de maig d'enguany, més en concret el dia 7, es va iniciar un intercanvi amb el Cor-Orfeó Parroquial del Vendrell. Aquell cap de setmana s'iniciava "Temps de Flors" i van aprofitar l'intercanvi per fer una visita guiada per aquest esdeveniment tan gironí.
Dissabte 7 els vendrellencs van arribar al migdia, es van allotjar a l'hotel i allà els vaig anar a buscar. Com que l'entrada a Girona era un infern, van arribar tard i, a més córrer i, us puc assegurar que va ser així, ens vam desplaçar fins a l'Església del Carme. Per fer-ho ràpidament, vam aprofitar el nou pont sobre el riu Ter, al costat de l'Hospital Josep Trueta, desconegut per la gran majoria de la gent, per entrar a Girona per Pedret. Vam ser a la Devesa en cinc minuts. El conductor al·lucinava, no s'ho creia, i em comentava "Ara ja sé per on passar, l'altre carrer -referint-se a la Rambla Xavier Cugat- està totalment col·lapsat". I jo li vaig dir: "Ves que t'ho deia i no n'estaves convençut". I és ben veritat: ell no veia clar per on el volia fer passar, fins que hi vam ser i va veure que sí, que aquell camí era molt millor. També haig de dir, que la culpa era d'aquest aparell anomenat "GPS" que indica el camí i no li constava aquest pont només un riu i suposo que no es volia remullar ni remullar l’autocar.
Des de la Devesa, a peu, vam arribar a l'Església del Carme. Ells, mapa en mà, volien passar pel Pont de Sant Feliu, el carrer dels Calderers, les Ballesteries, etc, és a dir, pel rovell de l'ou de Temps de Flors. Com us podeu imaginar, aquests carrers estaven totalment col·lapsats i portant al darrera seixanta persones, un servidor va optar per una altra ruta. Vam passar pel Passeig de Canalejas, Plaça Independència, Santa Clara fins el Pont de les Peixeteries Velles, vam travessar la Rambla fins arribar a l'Església del Carme, una ruta més ràpida i amb carrers més amples, exceptuant els darrers, poc transitats, per on només hi passàvem nosaltres i algun altre gironí que ens va trobar de cares.
A l'església hi havia el Cor Maragall esperant, vam fer l'assaig del cant comú i després, només s’hi van quedar ells a fer el seu assaig i nosaltres vam marxar cap a casa.
A les 8 del vespre vam fer el concert conjunt, no l'explicaré perquè la crònica la va fer al seu moment en Xavier Merino ( http://elcormaragall.blogspot.com.es/2016/05/concert-de-temps-de-flors-7-de-maig-de.html ). Després vam fer un sopar pica-pica de germanor.
L’endemà, diumenge, van fer una visita guiada de més de tres hores per tot al Barri Vell de Girona per veure "Temps de Flors" i, pels seus comentaris posteriors, un munt de gent.
Ara ens toca a nosaltres. El proper cap de setmana 15 i 16 d'octubre, els tornarem la visita per completar l'intercanvi.
Dissabte 15 d'octubre tenim planejat marxar a 2/4 d'11 del matí cap al Vendrell. Si tot va bé, hi arribarem a migdia a dinar, bona cosa. A les 4 de la tarda ens esperaran per acompanyar-nos fins a la Parròquia de Sant Salvador, on farem el nostre assaig i després, el Cor-Orfeó Parroquial del Vendrell vindrà, per fer l'assaig conjunt. Després de l'assaig s'han ofert per fer-nos de guia per les cases d’Àngel Guimerà i de Pau Casals, cosa que agraïm i aprofitem.
A les 8 del vespre farem el concert conjunt i, després, un sopar de germanor.
Diumenge pel matí tenim lliure fins a 2/4 d'una del migdia, moment en què anirem a visitar les Caves Freixenet. A la sortida de la visita anirem a dinar i cap casa que hi falta gent.