CAP DE SETMANA INTENSIU - 25/26 de febrer de 2012 - Xavier Merino

Com ja ha esdevingut habitual els darrers anys, hem dedicat un cap de setmana, el del 25 i 26 de febrer, al treball intensiu de cara a la temporada tan atapeïda de feina que se’ns presenta.

Enguany, en lloc d’anar a una casa de colònies vam optar per un hotelet que satisfés les nostres necessitats i oferís més comoditats. Va ser l’Hotel Pinxo de Santa Coloma. No deuen estar gaire acostumats a allotjar grups nombrosos i això va crear algun problema de logística, sobretot a l’hora de sopar i d’esmorzar.

Vam començar a les cinc de la tarda amb la sessió de tècnica vocal que ens va fer el tenor Jordi Casanova. Va ser una sessió molt intensa dedicada, sobretot, a l’actitud corporal i la respiració. La vaig trobar molt positiva. Cal que ens anem conscienciant de tot el que ens va ensenyar i que ho tinguem ben present a l’hora de cantar.

L’assaig de la tarda el vam dedicar íntegrament al Cant Espiritual compost per Àngels Alabert que anem polint progressivament. El matí de diumenge vam començar d’aprendre dues de les obres noves, de Fauré, que hem previst d’interpretar al concert de Tots Sants, i polir una mica més el Regina Coeli de Cererols.

El sopar es va allargar pels problemes logístics esmentats que van fer que durés més de dues hores i mitja. Això va obligar a anul·lar l’assaig previst per en havent sopat i abreujar l’assemblea de cantaires.

A l’Assemblea, la Sara ens va explicar l’èxit de les gestions fetes per poder disposar de la Sala Simfònica de l’Auditori per al concert de Fires. Això permetrà de fer obres amb acompanyament de piano, cosa que a la Sala de Cambra no es podia fer per les dimensions reduïdes de l’escenari. El projecte de concert presentat va agradar al responsable de l’Auditori i ha fet possible aquest canvi de sala. Això, a més de poder actuar amb piano, permetrà que no quedi públic sense poder entrar i que vingui tota la munió de persones que ja no venien pel gran risc de quedar-se sense poder entrar. Esperem obtenir un bon resultat i poder assegurar l’ús futur d’aquesta sala.

El nou repertori presentat per la Sara és molt ambiciós i si el volem fer bé haurem de posar-hi el coll. Caldrà aprofitar els assaigs al màxim, estar ben concentrats i mirar de no perdre temps.

En David va presentar l’estat de comptes de 2011 que podem considerar com a satisfactori. També es va parlar de la necessitat de trobar més concerts per poder disposar d’algun fons que ens permeti fer les despeses que hi ha previstes.

El tema de l’uniforme, que ha esdevingut endèmic, va tornar a sortir i vam tornar a nomenar una comissió que el tracti i presenti opcions, sobretot per a les dones. Els homes, amb les tendències actuals, sembla que en farien prou de canviar la camisa per una de negra.

El dinar de cloenda, que vam compartir amb familiars i mainada de les persones del Cor, va transcórrer en un bon ambient d’amistat i confraternització. Moltes i molts cantaires remarcaven la utilitat de la trobada per aprofundir la coneixença interpersonal i la relació, cada vegada més amistosa i familiar entre totes i tots.

Cal remarcar que a l’hora de les postres del sopar una cantaire va obsequiar la Sara amb un pastís de ratafia, típic d’una pastisseria de Santa Coloma de Farners, adornat amb quatre espelmes amb les lletres S, A, R, A.

La veritat és que el cansament, sobre tot de la sessió de tècnica vocal, i les poques hores de dormir van provocar que,en general, molts anéssim força cansats, com es pot apreciar a les fotografies de la trobada.