CONCERT DE MÚSICA SACRA 2016 - Xavier Merino


Concert de Música Sacra 2016 - Fotografia de Jordi Baquero




El 19 de març passat, a l’Església del Mercadal de Girona, tingué lloc el tradicional concert de música religiosa de la vigília del Ram. Enguany hi participàrem el Cor Maragall i el Cor de Cambra de Girona.

A la primera part el Cor de Cambra de Girona, dirigit per Lluís Vila, interpretà tres responsoris corals de Tomás Luis de Victoria i quatre obres de Vivaldi, Bach, Ippolitov-Ivànov i Llody Webber cantades per diverses solistes. Cal destacar la qualitat de les interpretacions, tant de les corals com les dels solistes.

A la segona part actuà el nostre Cor Maragall amb un repertori variat, molt encertadament escollit per Sara Pujolràs que n’és la directora. Voldria destacar que vam aconseguir un grau de concentració força elevat i això és traduí en l’assoliment d’una qualitat excel·lent en la interpretació.

El nostre programa inclogué:

Bogoroditse Devo, de Serguei Rakhmàninov. Amb el text de l’oració col·lecta de la Divina Litúrgia de Nadal és el número 6 de les conegudes Vespres d’aquest compositor. Escrita amb l’estil clàssic de la polifonia religiosa russa expressa un grau molt elevat d’espiritualitat i un sentiment religiós profund.

Ave Maria, d’Igor Stravinsky. És una petita joia de la música polifònica d’aquest compositor feta amb melismes que evoquen els del cant gregorià.

Ave Maria, d’Heitor Villa-lobos. Escrita el 1933, és fonamenta en una obra de F. Franceschini inspirada en el cant gregorià.

Were You There. És la versió de Bob Chilcott del negre espiritual que en català coneixem com a Hi eres tu quan en creu el van clavar? Aquesta versió d’una simplicitat aparent i amb un grau de dificultat interpretativa notable té moments d’una bellesa sublim. Cal dir que la interpretació que en vam fer va ser molt acurada i va provocar un aplaudiment fervorós del públic.

Babylon’s Falling, espiritual negre amb arranjament del compositor Clydwyn ap Aeron Jones. La lletra diu simplement: Babilònia cau per no aixecar-se mai més. Pobra ciutat! i és inspirada en la Caiguda de Babilònia en mans de Cir, el segle VI aC, que va permetre el retorn a Jerusalem de molts dels jueus que havien sofert el Captiveri. Molt espectacular i amb un ritme trepidant va servir per cloure la nostra part del concert.

Finalment, com a cant comú, tots dos cors conjuntament vam interpretar Misericordias Domini d’H. Jan Brotor.

Vam estar molt contents d’haver pogut participar, un any més, en aquest concert i esperem de poder-hi tornar l’any vinent.

Xavier Merino, 28 de març de 2016

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

CONCERT DE TOTS SANTS 2023

DESPRÉS DEL CONCERT DE TOTS SANTS 2023

QUARANTA ANYS DEL COR MARAGALL - Sara Pujolràs i Naspreda